- Erika Balsom-en hitzaldia: No Masters: Animation and Appropriation in the Work of Peggy Ahwesh + Peggy Ahwesh film laburrak - | Tabakalera - Donostia / San Sebastián
icono-entradas.png  Sarrerak eta izen-emateak

Erika Balsom-en hitzaldia: No Masters: Animation and Appropriation in the Work of Peggy Ahwesh + Peggy Ahwesh film laburrak

VI Nazioarteko Zine Mintegia

She Puppet

No Masters: animazioa eta jabetzea Peggy Ahweshen obran

1989an, Tom Gunningek Peggy Ahwesh aipatu zuen 1960ko eta 1970eko hamarkadetan nagusitu zen abangoardia modernista heroikoaren hondakinetatik sortzen ikusi zuen Estatu Batuetako zinema esperimentalaren jarrera berri baten partaide gisa. Mugimendu horri "zinema txikia" deitu zion Gilles Deleuze eta Félix Guattariren omenez, "Literatura txikiak" nagusitasunaren arbuioa, marjinalitatearen ospakizuna eta kultura menderatzailearen detrituen berrerabilpena dakarrelako. Ahweshen 'zinema txikiak' XXI. mendean nola irauten duen eta teknologia digitalekin lotuta nola eraldatzen den aztertuko du hitzaldi honek. Artista zinematik ateratzea, ordenagailu bidezko animazio eta jabetzean duen interesa eta feminismoarekin duen iraupen luzeko konpromisoarekin gurutzatzaketa aztertuz.

 

PROIEKZIOAK

 

Film laburren proiekzioa: 

The Color of Love, Peggy Ahwesh, AEB, 1994, 10'

Ready-made-etan berriena, Peggy Ahwesh-en The Color of Love... 70eko hamarkadako film porno baten berrargitalpen optiko bat da, kamera geldian, jakina tratu txarra jasandakoa, non irudiaren ertzak estali dituen poredumbre kimikoak erabat zentsuratzeko mehatxua egiten duen.... Ur-text bat Ahweshen obrarentzat, The Color of Love Rose Hobart bat da ia 90eko hamarkadarako ". -- Amy Taubin, The Village Voice

 

She Puppet, Peggy Ahwesh, AEB, 2001, 15'

Tomb Raiderren jokatzen hilabeteak eman ondoren berrargitaratutako eta bildutako sekuentzia horietan, Ahweshek identitateari eta hilkortasunari buruzko gogoeta bihurtzen du bideojokoa. Jokoaren arauak sorkuntza artistikoaren arauekin aldatzean, Ahweshek Tomb Raiderren estetika zinematografikoa lehen planora eramaten du, eta, aldi berean, Lara Croft bere heroiaren "misio" preprogramatutik urruntzen da. Emakumeen identitatearen arazoari egiten dion kritika feministatik haratago, Ahweshek Croften krimena bultzatzearen dilema gero eta artifizialagoa den mundu honetan gizabanakoarengana zabaltzen du

 

The Falling Sky, Peggy Ahwesh, AEB, 2017, 10'

Youtubeko hedabide bizidun batetik ateratako irudiak berrerabiliz, The Falling Sky giza ahuleziei buruzko moraleja duen ipuin bat da, naturaren indarretatik gero eta urrunago dagoena. Bideoak ibilbide poetikoa eskaintzen du gure paisaia kultural trinkoan zehar, zeru zalapartatsuko jainkoek gidatuta. Informazio zatikatuaren, aurkikuntzen, krisien, txutxu-mutxuen eta iritzien eguneroko bonbardaketa geuri gailentzen zaigu, teknologiaren bidez "konektatuta" egotera kondenatuta, gure subjektibotasunaren drainatze geldo batean. Youtubeko datu-baseko berrien animazio erraz eta hipnotikoek gure interes lizunak, beldurrak eta obsesio kolektiboak kapsulatzen dituzte.