Fokuak (FK) - Fokuak: Joanna Hogg - | Tabakalera - Donostia / San Sebastián

Fokuak: Joanna Hogg

Autorretrato de Joanna Hogg 1980 ©Joanna Hogg

Joanna Hogg-en autoerretratua 1980 ©Joanna Hogg

 

Zinema Tabakalerara itzuli da, eta foku berri batekin itzuli da: Joanna Hogg zinemagilearen atzera begirako osoa, "Zinema britainiar garaikidearen sekretu hoberenetakotzat" hartua. Izan ere, bere filmografia osatzen duten lau film bakarrak nazioarteko hainbat jaialditan ikusgai egon diren arren, ez dute antzeko ibilbidea izan areto komertzialetan. Orain arte.

 

Bere azken filmaren arrakastak -Martin Scorsesek ekoitzi eta Sundanceko Epaimahaiaren Sari Nagusia irabazi zuen The Souvenir (2019) pelikula- merezi duen oihartzuna eman dio Joanna Hoggi. Eta film honek berak, kutsu autobiografikoa duena, Joanna Hogg zineman hasi zen garaira atzera egitera eta bere ibilbidea ezagutzera gonbidatzen gaitu.

 

80ko hamarkadan Hoggek berak egindako zuri-beltzeko argazki sorta batek ematen dio hasiera The Souvenir filmari, Julie protagonistaren off-eko ahotsak zine eskolan egingo duen proiektu zinematografikoa aletzen duen bitartean. Izan ere, Juliek filmean bezala, Hoggek garai hartan Britainia Handiko Zinema eta Telebistako Eskola Nazionalean egiten zituen ikasketak, eta bertan egin zuen ere bere lehen film laburra, Caprice (1986), oraindik ezezaguna zen Tilda Swinton protagonista zuena. Orduan utzi zion Derek Jarmanek bere kamera Super 8an filmatzeko. Eta orduan, Julie bezala, Hoggek 16mm-tab  filmatzen ikasi zuen, zinemako estetikaz, errealismo sozialaz eta bere begirada zinematografikoaz eztabaidatzen zuen bitartean.

 

The most important thing about learning is that you somehow make a 
connection between your experience and the one you are trying to film.
The Souvenir (2019)

 

Bere heziketaren ondoren, Hoggek 20 urte eman zituen bideoklip eta telebistako fikzioaren mundu dinamikoan, berriro zinemara jauzi egin zuen arte. Eta askatasun estetiko osoz egitea erabaki zuen. "Telebistan egin ezin daitekeen guztia praktikan jarri nahi nuen, baina urte hauetako ikaskuntza erabiliz".

 

Bere - gaur arte - lau filmek giza hauskortasuna eta harreman pertsonalak hizkuntza sotil baina ez hain irmoarekin irudikatu dituzte. Bere pertsonaiek - Emakumeak eta klase egokiko familiak nagusi direla - aurre egiten diete bakardadeari, familiaren mugei, harreman toxikoei, porrotaren beldurrari, mendekotasunei, lotura emozional zailei, egunerokotasunari, aukera berriei, iraganari eta, batez ere, bere sentimenduei. Horrela, Hoggek gatazka emozional handiak dituzten burgesiako pertsonaien erretratu piktorikoak eskaintzen ditu, ironiaz ereindako erretratuak. Beti nagusitasun moraletik ihesi, eta sentimentalismoan erori gabe.

 

 Jean Honoré Fragonard-en “The Souvenir” margolanari buruz.
Julie: She looks sad.
Anthony: I think she looks determined.

 

Joanna Hoggen zinema, funtsean, aurkikuntza zinema da. Barru-barrutik emozioa lortzen duen zinema. Artea ulertzeko moduari buruzko gogoeta egiten duen zinema. Espazioen, etxeen eta paisaia zehatzen inguruko zinema, James Melvin arkitekto britainiarrak Exhibition-en diseinatutako etxe deigarria kasu. Jean Renoir oinarri duen zinema honek bat-batekotasuna txertatzen du antzezleekin, eta etengabeko tentsioa mantentzen du fikzioaren eta errealitatearen artean. Tom Hiddleston edo Tilda Swinton ezagutzera eman zituen zinema, eta orain Ohorezko Swinton Byrne ere aurkitu duena. "In progress" zinema, urte amaieran The souvenir II estreinatuko duena.

 

Programa:

 

Ekainak 27, larunbata, 19:00

Unrelated, Joanna Hogg, Erresuma Batua, 2007, 110'  

 

Uztailak 18, larunbata, 19:00

Archipelago, Joanna Hogg, Erresuma Batua, 2010, 114'

 

Abuztuak 1, larunbata, 19:00

Exhibition, Joanna Hogg, Erresuma Batua, 2013, 104'

 

Irailak 5, larunbata, 19:00

The Souvenir, Joanna Hogg, Erresuma Batua, 2019, 119' 

 

  • Data: Larunbata, 2020ko ekainak 27 > Larunbata, 2020ko irailak 5
  • Lekua: Zinea
  • Sarrera: Sarrerarekin
Sarrerak
Fokuak: Joanna Hogg:

Jarduerak